Faglige pjecer

Danske Fysioterapeuter udgiver i samarbejde med Krop & Fysik en række øvelsespjecer med information, råd og vejledning om, hvordan du kan tage vare på din krop.

De faglige er skrevet af fysioterapeuter i samarbejde med en række sundhedsfaglige eksperter og kan benyttes på skoler, arbejdspladser, i idrætsforeninger samt i fysioterapien, som et led i fysioterapeuternes arbejde.

Pjecerne er på 16 sider og produceret i formatet 10,5 x 17 cm. De er flot illustreret med billeder og øvelser.

Pjecerne koster 4,25 kr. pr. stk. inkl. moms - eller en pakke med alle 13 pjecer til 55,25 kr. Du kan bestille pjecerne på Krop og Fysiks hjemmeside eller på tlf. 75 84 12 00.

Akutte knæskader

Mange knæskader vurderes i første omgang på skadestuen, men ofte er det nødvendigt med yderligere undersøgelse, inden den rette diagnose kan stilles. Læs om akutte vridtraumer i knæet.

Download pjecen "Akutte knæskader"

Bækkenbunden

Bækkenbund

Seneste viden om træning af bækkenbundens muskler. Pjecen indeholder fakta, gode råd, illustrationer og øvelser.

Download pjecen "Bækkenbund"

Graviditet

Graviditet og bækkensmerter

Læs om, hvordan man kan tackle bækkensmerter, alt efter hvor alvorlige de er. I pjecen får du en række konkrete råd og øvelser, der følger den seneste forskning og de nyeste retningslinjer.

Download pjecen "Gravid og bækkensmerter"

Hovedpine og nakkesmerter

Læs fakta om hovedpine og nakkesmerter og om de daglige øvelser der øger blodomløbet, udspænder, styrker og forebygger.

Download pjecen "Hovedpine og nakkesmerter

Idrætsskader

Få råd om forebyggelse og instruktion i håndtering af overbelastnings- og akutte skader i genoptræningsfasen, så du mindsker skadesperioden mest muligt.

Download pjecen "Idrætsskader"

Langvarige rygsmerter

Langvarige rygsmerter skal behandles anderledes end akutte rygsmerter. I denne pjece får du de nyeste råd om behandlingen af langvarige rygsmerter. Se også øvelsesprogram.

Download pjecen "Langvarige rygsmerter"

Ondt i ryggen

Seneste viden, gode råd om førstehjælp og forebyggelse, samt øvelser, der kan forebygge ryggener og mindske smerterne hvis skaden er sket.

Download pjecen "Ondt i ryggen"

Osteoporose

Omkring 350.000 danskere har knogleskørhed (osteoporose) og endnu flere har osteopeni (let knogleafkalkning). Læs om risikofaktorer og forebyggelse af skøre knogler.

Download pjecen "Osteoporose"

Ski uden skader

På ski uden skader

Gode råd om, hvordan du kommer i form til skiferien, korrekt skiindstilling, almindelig adfærd på pisterne, hvordan du undgår skader og andre praktiske forhold i forbindelse med din skiferie.

Download pjecen "På ski uden skader"

Skulderproblemer

Pjecen beskriver, hvad du skal være opmærksom på, hvis din skulder er gået af led, overbelastet eller skadet. Få også gode råd om forebyggelse og en lang række konkrete skulderøvelser.

Download pjecen "Skulderproblemer"

Skærmarbejde

Gode råd om arbejdsrutiner og indretning af arbejdspladsen. Pjecen indeholder øvelser, der kan være med til at forebygge skader.

Download pjecen "Skærmarbejde"

Stræk

Pjecen giver gode råd om udspænding, inkl. 12 strækøvelser. Pjecen kan bruges til genoptræning, forebyggelse, idræt og motion.

Download pjecen "Stræk"

Sunde fødder

Tag hånd om din fod – ret op på skævheder og forebyg skader! Pjecen leder dig specifikt gennem en række øvelser for foden, og du får gode råd om at vælge de rigtige sko.

Download pjecen "Sunde fødder"

Display

Displays

Der findes også flere forskellige displays, der passer specielt til pjecerne. En model har plads til 16 forskellige pjecer, mens en anden også har plads til et antal magasiner.

Se modellerne

Plakat med strækøvelser

Sammen med strækpjecen er produceret en plakat med de 12 strækøvelser. Den er lige til at hænge på væggen i træningssalen, i fysioterapiklinikken eller alle andre steder, hvor der trænes eller motioneres. Kr. 99,-stk. Kampagnepris 229,-/3 stk og 599,-/10 stk.

Bestil plakat hos Krop & Fysik