Hjælp til at forebygge smerter i ryg, nakke og skuldre på arbejdspladsen

En ny kvikguide fra Videnscenter for Arbejdsmiljø giver gode råd til, hvad man som arbejdsplads kan gøre for at forebygge og håndtere smerter hos medarbejderne.

Den nye kvikguide fra Videnscenter for Arbejdsmiljø giver konkrete råd til, hvordan arbejdspladser hurtigt og nemt kan komme i gang med at forebygge smerter i ryg, nakke og skuldre hos medarbejderne. Ud over forebyggelsen er der i guiden også fokus på, hvordan arbejdspladserne sikrer, at medarbejderne kan blive på arbejdspladsen trods smerter eller er sygemeldte så kort tid som muligt.

Når der skal forebygges, er det ifølge kvikguiden vigtigt at have fokus på: at bruge kroppen, organisere arbejdet bedre, lave øvelser tre gange om ugen, opretholde balance mellem job og krop og sørge for god fysisk trivsel.

Det er en fælles opgave at sikre arbejdsmiljøet. Derfor har både Individet, Gruppen, Lederen og Organisationens (IGLO) måde at håndtere det fysiske arbejdsmiljø på stor betydning for det fysiske arbejdsmiljø.

Kvikguiden, der kan downloades frit fra Videnscenterets hjemmeside, har direkte links til værktøjer, som man kan bruge i det videre arbejde med at forbedre det fysiske arbejdsmiljø.

Læs mere om kvikguiden og download den her 

Del eller udskriv artiklen
0 kommentarer til artiklen
×Skriv en kommentar
Indsend kommentar