Facebook bliver rettet mod borgerne

Der er brug for mere synlighed om værdien af fysioterapi, og derfor har Danske Fysioterapeuter valgt en borgerrettet kommunikationsstrategi, som skal sætte fokus på bevægelse og forebyggelse og gøre det mere tydeligt, hvorfor og hvornår der er brug for en fysioterapeut.
”Vi har brug for vores medlemmer som ambassadører for fysioterapi, og jeg håber, at medlemmerne vil tage godt imod en mere let formidling af fagligheden til en bredere målgruppe. Jeg er sikker på, at Facebook frem over vil være en vigtig kanal i vores bestræbelser på at gøre det tydeligt, hvad fysioterapi kan,” siger Jeanette Præstegaard. Foto: iStock.

Den første milepæl i den nye strategi er relanceringen af foreningens Facebook-side, som har været lukket ned siden 2021.  Siden genåbner i næste uge, men nu med borgerne som målgruppe. Siden skifter både navn og udseende, og målet er at gøre den indbydende og interessant for den helt almindelige dansker at følge.

”Det er helt afgørende for Danske Fysioterapeuter, at vi får gjort værdien af fysioterapi langt mere synlig for borgerne. Her er Facebook et vigtigt redskab, og jeg glæder mig til at se vores fags mange facetter folde sig ud i øjenhøjde med borgerne”, siger Jeanette Præstegaard, der er formand for Danske Fysioterapeuter.

Medlemmer som ambassadører

Det er håbet, at medlemmerne fortsat vil følge siden – og meget gerne like og dele opslagene, så de gode budskaber om fysioterapi kommer endnu længere ud.

”Vi har brug for vores medlemmer som ambassadører for fysioterapi, og jeg håber, at medlemmerne vil tage godt imod en mere let formidling af fagligheden til en bredere målgruppe. Jeg er sikker på, at Facebook frem over vil være en vigtig kanal i vores bestræbelser på at gøre det tydeligt, hvad fysioterapi kan,” siger Jeanette Præstegaard.

Medlemskommunikation vil fortsat komme ad de vante kanaler: Nyhedsbrevet Corpus, LinkedIn og her på fysio.dk, hvor debatten også fortsat vil have til huse.