Vælg kursusudbyder:

Listen er filtreret — Nulstil valg
  • 28. Apr 2017 Fredag

Sclerose - undersøgelse og behandling

Kurset giver dig nyeste viden om sygdommen og hvordan sygdommen udvikler sig

• 2. Maj 2017 Tirsdag

Træning af patienter med KOL

Få opdateret viden og konkrete redskaber til at varetage evidensbaseret fysisk træning som en del af den integrerede efterbehandling af patienter med kronisk obstruktiv lungesygdom.

• 15. Maj 2017 Mandag

Neurodynamik, børn med handicap

Advanced IBITA Bobath instruktør Nora Kern underviser i undersøgelse og behandling af problemer relateret til tab af normal neurodynamik hos børn med omfattende hjerneskader.

• 19. Maj 2017 Fredag

Kursus i ridefysioterapi

Oplev glæden ved at træne med heste, og bliv godkendt til at arbejde som ridefysioterapeut. Kurset veksler mellem opdateret teori og praktisk træning på hesteryg.

• 30. Maj 2017 Tirsdag

Morgenmøde for ledere - Lønforhandling

• 9. Jun 2017 Fredag

Fysioterapi i naturen

Få ideer til træning og behandling i naturen og uderummets mange muligheder! Få indblik i evidensen for brug af naturen i behandlingen af patienter med livsstilssygdomme, stress, demens, børn med ADHD m.m.

• 15. Jun 2017 Torsdag

Psykisk sårbar

Når behandling af somatisk sygdom kompliceres af sårbarhed hos patienten. Du får viden og ideer til hvordan patientens mentale sundhed og robusthed øges.

• 28. Aug 2017 Mandag

Respirationsfysioterapi

Få opdateret viden og konkrete redskaber til at varetage basal respirationsfysioterapi inden for de store hovedområder kirurgi, sekretproblemer, KOL, pneumoni.

• 30. Aug 2017 Onsdag

Motorisk usikre børn, 3-6 år

Få en teoretisk grundforståelse og stærkere evne til at arbejde med børn med motorisk usikkerhed. Du lærer at tilrettelægge et træningstilbud, bruge relevante måleredskaber og give professionel vejledning til forældre og pædagoger.

• 10. Sep 2017 Søndag

Basic Body Awareness Therapy - BBAT 1

Et grundlæggende kursus i Basic Body Awareness Therapy med fokus på en personlig oplevelse og erfaring samt teoretisk indføring i BBAT. Kurset er det første af i alt 6 kurser og seminarer, men kan sagtens "stå alene", hvis man ikke ønsker at gennemføre hele efteruddannelsen.

• 6. Okt 2017 Fredag

Kvalitet i holdtræning

Arbejder du med holdtræning?  Få nye ideer og inspiration til målrettet, evidensbaseret træning på hold, aktiv brug af musik samt motivation og tips til den gode kommunikation om ”ansvar for egen træning”.

• 31. Okt 2017 Tirsdag

Børn og bevægelse

Læring, opmærksomhed og koncentration øges, når børn bevæger sig! Kurset sætter fokus på, hvordan fysioterapeuter på skoler og i daginstitutioner kan få børnene mere aktive og få lærere og pædagoger som naturlige samarbejdspartnere.

• 18. Nov 2017 Lørdag

Musik i fysioterapi

Musik inviterer til bevægelse. Musik motiverer til fysisk aktivitet. Få konkrete redskaber til aktivt at bruge musik i træning og behandling.

Se flere