Digitalisering og kommunikation - Resultater 2020-2022

Kommunikation er en afgørende del af den service, som Danske Fysioterapeuter leverer til medlemmerne, ligesom synlighed spiller en rolle for foreningens gennemslagskraft. Læs her om udvalgte resultater om digitalisering og kommunikation i perioden september 2020-september 2022.

2022 er året, hvor vi skaber fundamentet for en stærkere digital service til medlemmerne, der bl.a. øger de digitale selvbetjeningsmuligheder samt mulighederne for mere målrettet kommunikation. Som eksempler kan fx nævnes bedre understøttelse af netværk samt digital interaktion med foreningen. Det er forventningen, at det nye system går i luften i en fase 1 ultimo 2022, og at de forskellige nye digitale medlemsfunktioner
lanceres frem mod sommeren 2023.

5.352.717 gange er der blevet klikket på en side på fysio.dk, og de mest besøgte sider er Jobbank, Måleredskaber og Kursuskalender. Nyheden Træning afhjælper smerte ved hælspore gik viralt i 2017 og er fortsat en nyhed, der genererer en del trafik på hjemmesiden.

37 udgaver af nyhedsbrevet Corpus er sendt ud til medlemmerne i perioden. Den gennemsnitlige åbningsrate ligger på 58,4 procent.

Ikoner_DanskeFys-30.png242 nyheder er blevet produceret til fysio.dk i den forgangne periode.

16 forskellige debatindlæg har været bragt i regionale og landsdækkende medier i perioden. En række af indlæggene har været bragt i mere end et medie og har dermed haft rækkevidde i hele landet.

8 gange om året udkommer fagbladet Fysioterapeuten. Formidlingen af stof sker desuden via nyhedsbrevet Corpus og på Linkedin, hvor formatet Forskning på vej er populært.

257 opslag er blevet lagt på Linkedin, hvor Danske Fysioterapeuter i dag har mere end 11.000 følgere.

4.828 personer følger i dag Danske Fysioterapeuter på Instagram, hvor vi under hashtag #stoltfys deler opslag af relevans for fysioterapeuter og andre interesserede.

31. maj 2021 gik den nye selvbetjeningsløsning i luften med et klart formål om at gøre det nemmere for medlemmerne at få overblik over deres oplysninger og medlemskab. Samtidig har den nye løsning lettet den administrative byrde i sekretariatet. Tilbagemeldingen fra medlemmerne har været meget positiv – og her kan særligt fremhæves medlemskab af faglige selskaber og fraktioner samt til- og afmelding af erhvervsansvarsforsikringen. Endelig har selvbetjeningsløsningen betydet, at flere medlemmer nu betaler automatisk, fordi betalingstilmelding nu er en del af indmeldelsesflowet.

Ikoner_DanskeFys_kontingent-graf-32.png